Varför göra broschyrer fortfarande?

Behöver man överhuvudtaget göra fysiska broschyrer fortfarande? Hur kommer det sig att exempelvis bostadsmäklare inte bara hänvisar till webben, utan att man efter en visningsrunda kommer hem med en rejäl uppsättning snyggt layoutade papper?

Bekvämt och fokuserat
Svaret är nog detsamma som på frågan varför vi fortfarande läser böcker och tidningar i pappersform. Det är bekvämt och vi är vana. Dessutom är det smidigt när man sitter på tåget, bussen, hemma i tv-soffan eller vid frukostbordet.

Jag tror att ett annat bra svar är att läsningen blir betydligt mer fokuserad. Med en mobiltelefon, surfplatta eller dator finns oändligt många andra möjligheter till information, underhållning eller arbetsuppgifter – medan en tidning, bok eller broschyr bara handlar om det som står i den.

Återanvänd innehållet
Det är möjligt, och kanske troligt, att pappersläsningen minskar avsevärt på sikt, men fortfarande finns det många tillfällen då en säljande broschyr eller ett snyggt informationsblad är en klok satsning. Givetvis kan också text- och bildinnehållet i en broschyr med fördel också återanvändas på webben och i andra kanaler.

Under Broschyrer kan du läsa mer om hur Font Kommunikation hjälper dig att göra säljande och informativa broschyrer som hjälper dig att nå dina målgrupper och uppnå dina kommunikations- och affärsmål.